Czym charakteryzują się tzw. opakowania barierowe?
Opakowania są wykorzystywane do przechowywania oraz transportu rozmaitych towarów. Ich zadaniem jest przede wszystkim zabezpieczenie produktów przed uszkodzeniami, a także pogorszeniem właściwości, na przykład na skutek obecności tlenu, dwutlenku węgla czy innych gazów. Właśnie dlatego opakowania muszą wyróżniać się odpowiednimi właściwościami. W dzisiejszym wpisie skupimy się na tak zwanych opakowaniach barierowych. Czym się charakteryzują i do czego mogą być wykorzystywane?
Jakie są właściwości opakowań barierowych?
W zależności od tego, do czego ma służyć opakowanie, jego właściwości powinny być inne. Opakowania na słodycze czy opakowania na kwiaty doniczkowe muszą spełniać inne wymagania. Omawiane opakowania barierowe charakteryzują się przede wszystkim tym, że są odporne na zniszczenia oraz skutecznie zabezpieczają przed penetracją przez ścianę materiału. Oprócz tego stanowią barierę dla gazów, w tym również tlenu, który mógłby powodować psucie się żywności, a także dla tłuszczów.
Pozostając przy barierach, należy również wspomnieć o tym, że opakowania barierowe utrzymują smak i aromat przez długi czas przechowywania. Co więcej, ich wewnętrzna warstwa blokuje dostęp zewnętrznych zapachów, które nie wnikają w strukturę produktu. Opakowania barierowe posiadają również specjalne filtry UV, które nie pozwalają wnikać promieniowaniu w zapakowany produkt, a co za tym idzie – promieniowanie nie ingeruje w jego właściwości.
Do czego można wykorzystywać opakowania barierowe?
Na rynku możemy znaleźć wiele różnych opakowań, które są odpowiednie do przechowywania i transportu rozmaitych produktów. Wśród omawianych opakowań barierowych możemy znaleźć między innymi folię barierową. Dzięki właściwościom produktów mogą być bez obaw wykorzystywane między innymi w sektorze spożywczym oraz kosmetycznym.
Należy również wspomnieć, że opakowania barierowe oprócz wspomnianych właściwości niezbędnych do przechowywania wymienionych produktów wyróżniają się również walorami estetycznymi. Konsumenci widzą produkt, który znajduje się w opakowaniu, w związku z czym chętniej po niego sięgają.